آنچه در این مقاله می خوانید...

انواع زعفران و محبوبیت آن :اما در دسته بندی زعفران، زعفران به چند دسته تقسیم می شود :زعفران نگین پرسی:زعفران سوپر نگین :زعفران نگین درجه یک :زعفران سرگل :زعفران پوشال :زعفران دسته :شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی زعفران مورد نظر خود کلیک کرده تا به مقاله ی مربوط به همان نوع زعفران هدایت شوید.قیمت لحظه ای و به روز زعفران در بازار ایران و جهان:چگونه زعفران درجه یک و مرغوب را بخرم؟

خرید زعفران ممتاز قائنات

آنچه در این مقاله می خوانید...

انواع زعفران و محبوبیت آن :اما در دسته بندی زعفران، زعفران به چند دسته تقسیم می شود :زعفران نگین پرسی:زعفران سوپر نگین :زعفران نگین درجه یک :زعفران سرگل :زعفران پوشال :زعفران دسته :شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی زعفران مورد نظر خود کلیک کرده تا به مقاله ی مربوط به همان نوع زعفران هدایت شوید.قیمت لحظه ای و به روز زعفران در بازار ایران و جهان:چگونه زعفران درجه یک و مرغوب را بخرم؟

آیا می دانید بین انواع مختلف زعفران، کدامین نوع در بین عموم محبوبیت بیشتری دارد؟ قیمت لحظه ای زعفران را چطور متوجه شویم؟ آیا به دنبال زعفران مرغوب و درجه یک با کیفیت عالی و قیمت مناسب هستید؟ با ما همراه باشید.

زعفران نگین درجه یک

انواع زعفران و محبوبیت آن :

زعفران یکی از گران ترین ادویه های جهان می باشد که از قدیم الایام مورد توجه عموم مردم و تاجران بوده است. زعفران گیاهی با نام علمی Crocus sativus می باشد،

در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می شود.

اگر بخواهیم به فواید و ویژگی های زعفران اشاره کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • اضطراب و استرس
  • کم خونی و نارسایی های قلبی
  • درمان مقاومت بدن به انسولین
  • خاصیت ضد درد
  • سرطان
  • اختلالات یادگیری
  • گرفتگی عضلات
  • مشکلات جنسی
  • آسم
  • سندروم پیش از قاعدگی (PMS)
  • آلزایمر
  • افسردگی

این موارد بخشی از ویژگی های زعفران است. به دلیل اینکه زعفران ۷۰ نوع خاصیت دارد.

اما در دسته بندی زعفران، زعفران به چند دسته تقسیم می شود :

این موارد جز دسته های اصلی زعفران به حساب می آیند و محبوبیت زعفران نیز به ترتیب از نگین پرسی در درجه ی اول و زعفران دسته در درجه ی آخر می باشد.

البته توجه داشته باشید که محوبیت زعفران بر اساس رنگ و شکل و ظاهر و قدرت رنگی زعفران فرق می کند و این کاملا به مشتری بستگی دارد، به دلیل اینکه برای یک مشتری از عربستان ممکن است زعفران دسته محبوبیت بیشتر داشته باشد تا سوپر نگین و برای مشتری دیگر ممکن است سرگل بالاتر از انواع دیگر زعفران ارزش و محبوبیت داشته باشد.

پاره ای از توضیحات در مورد انواع زعفران :

زعفران نگین پرسی:

به دلیل شکل ظاهری فوق العاده زیبا و قلم های درشت به رتبه ی یک محبوبیت زعفران تبدیل شده است و به دلیل قیمت بالای آن جز زعفران های لاکچری به حساب می آید. معمولا به دوست یا اقوام یا همکار یا بین شاهان سرزمین های دیگر به رسم هدیه داده می شود.

خرید سوپر نگین درجه یک

زعفران سوپر نگین :

نیز همانند زعفران نگین پرسی از محبوبیت بالایی برخوردار است و جز گرانترین انواع زعفران در دنیا به حساب می آید. تفاوت زعفران نگین پرسی و سوپر نگین در درشت بودن قلم زعفران است که سوپر نگین بسیار جزئی با نگین پرسی تفاوت دارد.

خرید نگین صادراتی درجه اعلا

زعفران نگین درجه یک :

دارای قدرت رنگی بالا و قلم های درشت و یکسان می باشد. معمولا به خاطر مناسب بودن قیمت در بین انواع زعفران و به خاطر داشتن شکل و ظاهر مناسب نیز از دیگر انواع زعفران، از محبوبیت بیشتر بر خوردار است.

خرید نگین درجه یک

زعفران سرگل :

می توان گفت زعفران سرگل محبوب ترین نوع زعفران، در جهان و ایران است به این دلیل که اولین زعفرانی که بعد از زعفران دسته یا دخترپیچ به جهانیان و ایرانیان معرفی شد زعفران سرگل بود. اولین زعفرانی که دارای قلم های ریز بوده و هیچ گونه سفیدی یا خامه زعفران به رشته های زعفران متصل نیست.

خرید زعفران سرگل

زعفران پوشال :

زعفران پوشال دارای سه کلاله زعفران می باشد که مقدار کمی از سفیدی یا خامه زعفران نیز به سه کلاله چسبیده شده است. زعفران پوشال، توجه خریداران کشور های اروپایی را به خود جلب کرده و بیشترین میزان ارسال زعفران پوشال به اروپا می باشد.

زعفران پوشال دارای قدرت رنگی در حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰ می باشد و به نوعی جز زعفران هایی با قدرت رنگی پایین دسته بندی می شود.

خرید پوشال درجه یک

زعفران دسته :

زعفران دسته به جرآت می توان گفت که سالم ترین و بهترین زعفران برای مصرف خانگی و همچنین برای ارسال به مشتری است. به این دلیل که زعفران دسته یا دخترپیچ بدون هیچ گونه دخالتی از گل زعفران برداشته شده و همانطور نیز خشک می شود و به بازار عرضه می گردد. اگر شما برای مصرف خانگی نیاز به زعفران دارید یکی از بهترین پیشنهاد های ما به شما زعفران دسته یا دخترپیچ می باشد.

همچنین شما می توانید زعفران دختر پیچ را از قسمت سفیدی جدا کرده و سفیدی زعفران را جداگانه مصرف کنید.

زعفران دسته بیشترین میزان محبوبیت را در کشور های عربی نظیر امارات، عمان، کویت، عربستان دارد.

خرید زعفران دسته دخترپیچ

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی زعفران مورد نظر خود کلیک کرده تا به مقاله ی مربوط به همان نوع زعفران هدایت شوید.

قیمت لحظه ای و به روز زعفران در بازار ایران و جهان:

قیمت لحظه ای زعفران بستگی به عوامل زیادی داره از جمله :

  • سیاست های ایران با دیگر کشور ها که ممکن است روزانه یا ماهانه تغییر کند، و ایران ممکن است مورد تحریم قرار گیرد.
  • افزایش یا کاهش قیمت دلار
  • تقاضای جهانی و داخلی زعفران
  • تعرفه های گمرکی کشور صادر کننده و وارد کننده
  • میزان عرضه کشورهای رقیب در بازار

به این دلایل قیمت زعفران مدام در حال تغییرات بوده و خیلی کم ممکن است ثابت بماند مگر اینکه شرایط ناخواسته ای مثل کرونا ویروس پیش آید که کلیه ی بازارها تعطیل شود و قیمت ثابت بماند.

به همین جهت برای اطلاع از قیمت های لحظه ای و به روز زعفران، شما می توانید با مسئولان فروش ما تماس حاصل فرمایید و از قیمت روز زعفران با خبر گردید.

چگونه زعفران درجه یک و مرغوب را بخرم؟

یکی از متدوال ترین سوالات شما عزیزان در تماس های تلفنی که با ما داشته اید این بوده است که چگونه زعفران درجه یک و مرغوب را تهیه و خریداری کنم؟

مجموعه ی شهر زعفران زعفران را از کشاورز خریداری کرده، سپس زعفران را مورد آزمایش قرار می دهد و بعد بسته بندی و به بازار ایران و جهان عرضه می کند. در نتیجه این ضمانت را به شما می دهیم که زعفرانی که از مجموعه ی شهر زعفران خریداری می کنید از لحاظ شیمیایی منفی بوده و می توانید با خیال راحت آن را هدیه بدهید یا مصرف کنید یا آن را بفروشید. در صورت درخواست شما مشتری عزیز هم می توانیم برگه ی آزمایش زعفران خریداری شده را برای شما ارسال کنیم.

همچنین مجموعه ی شهر زعفران همیشه در تلاش بوده زعفران مرغوب و درجه یک را به مشتری ارائه دهد. هدف ما رضایت کافی داشتن مشتری از محصول خریداری شده است و این برای ما اعتبار و آبرو است. ما به دنبال فروش بیشتر نیستیم ما به دنبال راضی بودن مشتری هستیم و این برای ما دنیایی ارزش دارد.

همچنین شما می توانید با خرید از مجموعه ی شهر زعفران، از زمانی که زعفران به شما تحویل داده می شود تا ۳ روز کاری آن را تست و بررسی کنید و در صورت نارضایتی ما پول شما را که دست ما امانت است به شما بر می گردانیم.

شما می توانید به صورت اینترنتی یا تلفنی یا به صورت حضوری اقدام به خرید زعفران کنید. شما برای خرید زعفران کافی است با مسئول فروش مجموعه ی شهر زعفران تماس گرفته و نوع زعفران مورد نیاز خود را همراه با بسته بندی مورد نظر سفارش دهید تا در اولین فرصت برای شما ارسال گردد. همچنین می توانید از طریق واتساپ ها تلگرام نیز با ما در ارتباط باشید.

همچنین از شما تقاضا داریم از اینستاگرام ما دیدن فرمایید و نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

 

لیست قیمت روز زعفران ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نام محصولقیمت عمده کیلویی
زعفران سوپر نگین درجه یک113 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
زعفران سوپر نگین درجه دو111 میلیون تومان
زعفران نگین درجه یک110 میلیون تومان
زعفران نگین درجه دو109 میلیون تومان
زعفران سرگل درجه یک107 میلیون تومان
زعفران پوشالی درجه یک105 میلیون تومان
زعفران پوشال معمولی۱۰۱ میلیون تومان
زعفران شکسته درجه یک۸۵ میلیون تومان
زعفران دخترپیچ درجه یک۷۹ میلیون تومان
زعفران سفیدی درجه یک۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
پرچم زرد زعفران درجه یک۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
ceo-shahresaffron

مجتبی قربانی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه‌های زیر کلیک کنید.

فرم مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *